Thursday, April 17, 2014

KUTLU DOĞUM HAFTASINA ÖZEL GÜL KOKULU LOKMA 2014






2014 Kutlu Doğum Haftamız Mübarek Olsun... 


Sevgili Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Sallallahu aleyhi ve sellemin şefatine cümlemiz nail olalım... 


Bu kıymetli günlerde bol bol Salavat okuyalım kalben dillen bülbül olalım...


Sevgili canlarım bende nefis mayasız lokma düktüm. Tatlı kaşığıyla döktüm kaşığı şöyle dönderin gül şekli gibi oluyor. Hamuruna şerbetine gül suyu kattım mis mis oldu...  Denemeniz beğenmeniz dileğiyle...


Ağzınız tatlı evleriniz huzur dolu olsun...


 Sevgilerimle


Banu Altun









 GÜL KOKULU LOKMA


Malzeme 

Hamuru


4 yumurta 


5 yemek kaşığı yoğurt 


2 yemek kaşığı sıvı yağ

1 çorba kaşığı gül suyu 

1 tatlı kaşığı pudra şekeri


2 su bardağı un


1 çay kaşığı kabartma tozu 


1 çay kaşığı vanilya 


Şerbeti

2 su bardağı su , 1 su bardağı şeker kaynatalım soğuyunca 1 çorba kaşığı gül suyu  katalım

Kızartmak için 


sıvı yağ 





Yapılışı 


Hamur için olan malzemenin tümünü çukur kapta çırpalım. 

Tatlı kaşığını sıvı yağa batırıp hamurdan alalım kızdırılmış yağda önlü arkalı kızartalım. 

Bir kişi lokma dökerken bir kişide kızartıyor yani tarif yapan 2 usta olacek :))

Lokmaların yarısını şerbetsiz peynir zeytin ezmesiyle sundum. 

Yarısını da şerbetledim. Şerbet soğuk lokma soğuk olsun az bekletip tabağa alalım. 

Şerbete ve lokma hamuruna kattığımız gül suyu da buram buram gül gül kokacak ...





Sevgili canlarım kutlu doğum haftasında gül almayı unutmayalım...









No comments:

Post a Comment