Monday, February 3, 2014

MAHMUT ŞATIROĞLU, AHMET ERTEN'İN KONUĞU OLDU!




mahmut satiro lu ahmet erten in konu u oldu 1






İlk şarkınız ''Birdenbire''yi geçtiğimiz günlerde dinleyici ile buluşturdunuz. Öncelikle bu şarkının hikayesini öğrenmek isteriz? Orhan Veli'den ilham aldığınızı söylemişsiniz..






Özellikle ilk şarkılarımı şairlerin şiirleri üzerine bestelerle oluşturmaya başlamıştım; henüz kendi sözlerim yoktu. Büyük şair Orhan Veli'nin Birdenbire şiiri de bestesini yapmak üzere beni çok heyecanlandırdı ancak serbest düzende olduğu için var olan sözleri ile ilerleyemedim. Ama yine de sonraki birkaç haftalık süreçte aklımdan çıkmadı ve bir seyahat sırasında kendi sözlerimle bu şarkı ortaya çıktı. Sözleri not aldım, besteyi kayıt ettim, sonra da toparladık.


Şarkının ilk kıtasında tanışma, ikinci kıtasında bir araya gelme hikayesi var sevgililerin; bi üçüncü kıtada sevgilileri ayırmayı düşündüm ancak sonra vazgeçtim :)






Birdenbire'yi dijital platformlarda yayımladınız. Bundan sonraki adımınız bir solo albüm mü yoksa, yine şarkılarınızı tek tek dinleyici ile buluşturmak mı?






10 şarkılık bir albümü oluşturduk ancak şu aşamada piyasaya sürme planımız yok. İkinci ve üçüncü şarkıda da aynı yöntemi takip etmeyi planlıyorum. Yine klip çekip farklı kanallarla dinleyiciyle buluşturmaya çalışacağız. Gösterilen ilgiye göre, menajerlik anlaşması, muzik kanallarında yayınlama, konser organizasyonları gibi daha profesyonel yöntemlerle ilerleyebiliriz.






Müzik dünyası son yıllarda dijitale geçiş aşamasında ciddi yollar kat etti. İnternet aracılığı ile şarkılarınızı aracısız yayımlayabilmek büyük bir özgürlük olsa gerek?






Aslında benim ilk isteğim albümü oluşturduktan sonra daha profesyonel bir yapıyla ilerlemekti. Ancak gördüğüm kadarıyla piyasa şartları hayal satma şeklinde ilerlediği için internet ile aracısız bir tanıtım en verimli yöntem.






mahmut satiro lu ahmet erten in konu u oldu 2






Sizi biraz daha yakından tanımak isteriz. Mahmut Şatıroğlu'nun müzikal geçmişi ve bu zamana kadar yaptıklarından bahseder misiniz?






Şarkı söylemekten müthiş keyif alırım. İlkokulda başlamıştır sanırım. Lise yıllarımın sonunda ve üniversitede şarkı söylerken çok zorlanmaya başladım, hatta üniversitede tiyatro yaparken bir problem olduğunu hissediyordum ancak ergenlik sonrası ses değişimi olabilir diyordum. Üniversite sonrasında ve iş hayatımda şarkılar yapmaya başlayınca tekrar müziğe yoğunlaştım ve sesimdeki bu problem nedeniyle, doktor eşimin de ısrarıyla, bu konuda uzman doktor İsmail Koçak'a gittim ve ses telimde oldukça büyük bir kist olduğu bilgisini ondan aldım. Bir operasyon ile kistten kurtulunca çok daha güzel bir müzikal sürece girmiş oldum.


İTÜ Bilgisayar mezunuyum ve iş yaşamında daha ziyade teknik konular üzerinde bir kariyerim var, müzik hayatımı ve diğer sosyal ve edebi ilgi alanlarımı buna paralel ilerletmeye çalışıyorum. Evliyim ve Melis’in babasıyım :)






Sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor musunuz? Dinleyicilerinizin size ulaşabileceği hesapları paylaşabilir misiniz?






Facabook sayfamıza buradan Soundcloud sayfamıza buradan  ulaşabilirler.






Yolun başında genç bir isim olarak, idollerinizi öğrenebilir miyiz?






Tek başına bir isim yok idol olarak gördüğüm. Ama hayranlıkla dinlediğim çok isim, tarz, akım var...Yerli, yabancı 60ve70lerden günümüze kim kalabildiyse yazarım, halk müziklerini ilgiyle dinlerim, söylemeye çalışırım.






Son olarak Hayat Müzik Platformu okurlarına neler söylemek istersiniz?






Bu tarz bağımsız müzik platformlarını takip etsinler ve desteklesinler. Teşekkürler!

No comments:

Post a Comment