Friday, November 29, 2013

örgüden çiçek yapımı anlatımlı

Merhaba sevgili site ziyaretcilerimiz. Simdiki yazimiz örgüden çiçek yapımı anlatımlı.


orguden cicek yapimi anlatimli 1


Uzun zamandır düzenlenip, yayınlanmayı bekleyen bereyi sonunda yayınlayabiliyorum. Daha önce tığ işi bere, yazımdaki bereyi beğenen arkadaşlarım fotoğraflı anlatımını istemişlerdi. Elimden geldiği kadarıyla, anlaşılır şekilde fotoğraflamaya ve anlatmaya çalıştım. Biraz karışık gibi görünse de aslında anlayınca çok kolay geleceğine eminim.



orguden cicek yapimi anlatimli 2


Ben kızıma ördüğüm için size o sayıları vereceğim. Sayıları arttırırsanız bere de büyüyecektir. Tabi ki kullandığınız ipin kalınlığı ve inceliği de, büyüklüğünü ayarlamanızda önemli. Burada dikkat edilecek şey, sayıları ilk başta oluşturuyoruz. Bu bere için 9 zincir çekip bir halka oluşturdum.



orguden cicek yapimi anlatimli 3


İkili trabzanla devam ettim. İkili trabzanı yapmak için, tığın üzerine bir kere dolayıp iki seferde çıkartıyoruz.



orguden cicek yapimi anlatimli 4


Oluşturduğum halkanın içini ikili trabzanla 29 kere doldurdum. Bu sayı berenin büyüklüğünü ayarlamak için önemli. Trabzan sayısı daha fazla olsaydı daha büyük bir bere olacaktı. Ya da tam tersi. Siz ipinizi de göz önüne alarak sayıları ayarlayın lütfen.



orguden cicek yapimi anlatimli 5


Daha sonra, üst sırayı yine ikili trabzanla devam ettim fakat aralarına bir zincir çektim.



orguden cicek yapimi anlatimli 6


Buraya kadar zaten, bere örerken sürekli yapılan işlemi anlattım. Gelelim örneğin oluştuğu kısıma.



orguden cicek yapimi anlatimli 7


İkili trabzan örüp arasına bir zincir çekmiştik ya, şimdi o zincirin arasına iki tane ikili trabzan yapıyoruz.



orguden cicek yapimi anlatimli 8


Üçüncüsü için de mil üstü alıp, (yani tığın üzerine bir tane dolayıp) ilerideki tarbzanın arasından değil, bir önceki trabzanın arasından geçiriyoruz. Ve bu sefer iki kerede değil, ilmekleri uzatarak tek seferde çıkartıyoruz.



orguden cicek yapimi anlatimli 9
Örneğin, verev şekilde durmasının sebebi, hep bir önceki trabzanın arasından geçirmek.


orguden cicek yapimi anlatimli 10


İki trabzan çekilmiş hali.



orguden cicek yapimi anlatimli 11


Ve bir önceki trabzanın arasından geçirilmiş şekli. Üçüncü trabzan gerideki trabzanın arasından geçecek. (Allah'ım ne kadar zormuş anlatması:))



orguden cicek yapimi anlatimli 12


Yukarıda anlattığım gibi, bir önceki trabzanın arasından geçirdikten sonra, üç ilmeği birden uzatıp, hepsini tek seferde çıkıyoruz. Ve bir zincir çekerek kilitliyoruz. Böylece pofidik bir görüntü oluyor.



orguden cicek yapimi anlatimli 13
Örgü ilerledikçe kendiliğinden yuvarlanıp, şekil alacak. Herhangi bir arttırma ve eksiltme yapmamıza gerek yok.


orguden cicek yapimi anlatimli 14


Beremiz, zaten kendiliğinden bu şekli alacaktır. İstediğimiz boyuta gelince de, uç kısmına sık iğne yapıyoruz. Ben 20 sıra ördükten sonra, 3 sıra sık iğne yaptım. Tek sıra da olabilir veya sayı arttırılabilir.




orguden cicek yapimi anlatimli 15


Sık iğneyi trabzanın tersine, mil üstü almadan, yani tığımıza ipi dolamadan, her sıraya batarak yapıyoruz.



orguden cicek yapimi anlatimli 16


Şapkayı bitirdikten sonra sıra süslemesine geldi. Bu kısmı daha da zevkli. Ben 3 tane çiçek ördüm, organze tül ve düğme kullandım.



orguden cicek yapimi anlatimli 17



Kızımın başında yerlerini ayarladıktan sonra, kenarlarını yaktığım yuvarlak tülü ve düğmeyi, çiçekle birlikte şapkaya diktim.






orguden cicek yapimi anlatimli 18
Çok şık bir şapka oldu. Kızım çok beğendi. Okuldaki ablalarından birinin bebeği olacak. Görür görmez o da istemiş :)


Ben olabildiğince anlatmaya çalıştım. Çok zormuş bu şekilde anlatmaya çalışmak :) Örnek anlatan arkadaşlarımın önünde saygıyla eğiliyorum :)


Yine de anlaşılmayan yerler olursa, anlatmaya çalışırım. Unutmadan, Yasemin'cim (gelinimiz), bu modeli bana öğrettiğin için sana teşekkür ederim canım.
Herkese iyi haftalar.

orguden cicek yapimi anlatimli 19


orguden cicek yapimi anlatimli 20



Bu konu ile alakali daha cok yazi gorebileceginiz onemli bir sayfa : iğne oyası çiçek yapımı

No comments:

Post a Comment